Telefon504-146-164

Pewnie robimy to co inni ale my robimy to najlepiej MOTORENOVA

Strona jest w permanentnej budowie.
Kontakty - mailowy i telefoniczny są aktywne.
Już niedługo transmisja na żywo z odbudowy skody 1102 potocznie zwanej Tudor.
co oferujemy

Co oferuje MOTORENOVA

Motocykle

Kompleksowa renowacja motocykli historycznych. Na chwilę obecną ze względów lokalizacyjnych nie podejmujemy się renowacji samochodów historycznych. Swoje prace wykonujemy przy użyciu najwyższej klasy materiałów. Nie uznajemy tandety i półśrodków. Specjalizijemy się w naprawie motocyklowych zbiorników paliwa. Naprawione zbiorniki nie są miejscowo przegrzane przez co później nie rdzewieją od środka. Gwarancja szczelności i zachowania nominalnej pojemności zbiornika

Dokumentacja

Pomagamy w procesie rejestracji pojazdów zabytkowych, historycznych, wyjątkowych. Mamy bogate doświadczenie w prowadzeniu spraw administracyjnych i sądowych.

Inne usługi

Kompleksowa renowacja silników dwusuwowych i czterosuwowych (również współczesnych). Silniki polskie i czeskie naprawiamy przy użyciu oryginalnych części. Dorabiamy części według wzoru. Zajmujemy się poszukiwaniem części na zamówienie. Ponadto świadczymy usługi spawalnicze, tokarskie i frezarskie. Świadczymy usługi spawania i wycinania laserem. Spawamy stal, stal inox i aluminium.

ZESPÓŁ MOTORENOVA

team img 1

team img 2

Marcin

Metaloplastyka, paint.

team img 3

Maciek

Metaloplastyka, dokumentacja.

team img 4

Wartości MOTORENOVA

Rzetelność

Doradzimy przy zakupie. Zrobimy inwentaryzację. Ocenimy opłacalność zakupu. Mamy dostęp do fachowej literatury polsko i obco języcznej. Każde wykonanie traktujemy z powagą. Przestrzegamy przed zakupem "okazji" jak i pojazdów bez dokumentów.

Poszukiwania

Do naprawianych pojazdów, jak i na zamówienie, poszukujemy oryginalnych części albo dobrze wykonanych replik. Współpracujemy z producentami i sprzedawcami z Czech. Naprawiamy i dorabiamy części według wzoru. Jeżeli czegoś nie jesteśmy w stanie wykonać sami to zlecamy to wyspecjalizowanym zakladom.

Wykonanie

Nasze wykonania nie mają haotycznego charakteru. Prace są zaplanowane i zawsze konsultowane z właścicielem. Nie handlujemy remontowanymi pojazdami. Nie wykonujemy napraw "na sztukę". Współpracujemy z renomowanymi zakładami obróbki silników.

ZDJĘCIA MOTORENOVA

portfolio img 1

HD

Zbiornik przed naprawą.

Góra strony
portfolio img 2

HD

Zbiornik po naprawie.

Góra strony
portfolio img 3

Kawasaki

Zbiornik przed naprawą.

Góra strony
portfolio img 4

Kawasaki

Zbiornik po naprawie.

Góra strony

MOTORENOVA radzi jak zacząć zabawę z zabytkowym pojazdem

Na samym początku przygody z zabytkami techniki musimy sobie odpowiedzieć na bardzo ważne pytanie...
Czy naprawdę chcę się w to pchać?
Ten (na razie) kawałek złomu będzie zawalał miejsce w garażu, będzie śmierdział, będzie się z niego sypał, uzbierany latami, kurz, piach i rdza. Jeżeli zdajesz sobie z tego sprawę i to akceptujesz, a posiadanie zabytkowego pojazdu nie jest tylko chwilową zachcianką , jeżeli jesteś w stanie wydać masę pieniędzy i poświęcić taki sam kawał czasu to możesz się w to bawić. Jeżeli zdajesz sobię sprawę, że z czasem może zacząć Ci to przeszkadzać, nie będzesz miał czasu i samozaparcia to poprzestań na podziwianiu zabytkowej motoryzacji w fachowych pismach i na wielu dostępnych wystawach.

Jeżeli jednak uważasz, że podołasz to musisz wiedzieć kilka rzeczy, które ułatwią Ci życie, a w efekcie pozwolą cieszyć oko wspaniałym pojazdem.

Obserwując ogłoszenia srzedaży pojazdów widzimy tendencję do sprzedaży samych pojazdów bez dokumentów potwierdzających rejestrację. Konkretnie chodzi o dówód rejestracyjny. Jest to działanie bezprawne. Każdy sprzedający pojazd ma obowiązek wydać kupującemu dowód rejestracyjny pojazdu. Niestety przy części ogłoszeń sprzedaży sprzedający zastrzegają, że pojazd nie posiada dokumentów. Z reguły za przyczynę braku dokumentów sprzedający wskazują na ich zagubienie. Jeżeli faktycznie tak jest to nic się nie dzieje złego. Sprawa jest prosta kiedy sprzedający w przeszłości zarejestrował pojazd na swoje nazwisko. Powinniśmy w takim przypadku udać się ze sprzedającym do Wydziału Komunikacji i poprosić o duplikat dowodu rejestracyjnego. W przypadku kiedy sprzedający w przeszłości wyrejestrował pojazd trzeba złożyć wniosek o wydanie zaświadczenia o wyrejestrowaniu pojazdu. W takim zaświadczeniu znajdą się dane pojazdu i jego właściciela czyli sprzedającego. Schody pojawiają się gdy sprzedający nie miał na siebie zarejestrowanego pojazdu. Trzeba wtedy uzyskać zaświadczenie, które potwierdzi, że osoba występująca w dowodzie rejestracyjnym sprzedała pojazd nam lub sprzedającemu od któergo dokonujemy zakupu. Po co o tym piszę bo z punktu widzenia rejestracji pojazdu zabytkowego wystarczy na dokument, o którym piszę dalej. Piszę o tym po to żeby uniknąć sytuacji, w której my kupimy pojazd a ktoś inny dokumenty. Niestety ze względu na chęć zarobku sprzedający taki proceder uprawiają.
I ta druga osoba, tak samo jak my, będzie docelowo chciała zarejesterować swój pojazd. My właściwy, ta druga osoba dorobiony do dokumentów. Wtedy zdarzy się tak, że zarejestrowane zostaną dwa pojazdy tej samej marki i modelu o tych samych numerach ramy / nadwozia, ba kupionych od tego samego sprzedającego. Jeżeli będziemy dokonywali rejestracji jako drudzy, a zdarzy się tak na 99% bo ten drugi zdązył dopasować numery na swoim pojeździe do numerów z dowodu rejestracyjnego, zanim my dokonamy odbudowy pojazdu i przygotujemy dokumentację potrzebną do rejestracji. Wtedy urząd sprzedającego odmówi nam, jako nowym właścicielom, wydania jakichkolwiek zaświadczeń i zapewne odmówi rejestracji. Oczywiście świat sie nie kończy ale rejestracja staje sie bardziej pracochłonna i tu zachęcamy do kontaktu. Takie sytyacje nie powinny się zdarzać ale niestety tak się dzieje. I będzie się tak działo do póki bedą chętni do zakupu samych dokumentów.

Zakup

Pierwsza i podstawowa zasada. Nie napalać się. Przed zakupem poczytaj fora, prasę, publikacje internetowe. Dowiedz się jak najwięcej na temat pojazdu, który chcesz kupić. Będziesz wtedy wiedzieć o niuansach, które mogą zaważyć na zakupie i Twojej późniejszej pracy nad pojazdem, a co za tym idzie również na efekcie końcowym. W zależmości od okoliczności, których nie sposób wymienić, należy spokojnie obejrzeć przedmiot zakupu. Najważniejsza jest kompletność. Czasem łatwiej jest kupić silnik niż biżuterię kierownicy lub osprzęt. Czasem osprzęt i dokumenty sprzedawane są osobno. Sprzedający robią tak żeby uzyskac jak największe wpływy ze sprzedaży

Co do dokumentów. To im więcej tym lepiej. Coraz więcej pojazdów sprzedawanych jest bez dokumentów, co jest sprzeczne z przepisami. Niestety chęć zarobku czasem determinuje takie postępowanie. Pamiętaj lepiej kupić pojazd bez dokumentów niż dokumenty bez pojazdu. To Ty będziesz mieć orginalnie nabite numery, gożej będzie miał ten, kto dorobi je do posiadanych dokumentów. Pamiętaj, że przy rejestracji dane przekazywane są do CEPiKu. Nie ma żadnych przeszkód żeby zarejestrować pojazd zabytkowy nieposiadając dokumentów. Powinieneś posiadać chociaż umowę, fakturę lub inny dokument potwierdzający Twoje prawo własności do pojazdu. Ale tu UWAGA. Nie wież w niższość "żółtych tablic". Jest cała masa legend co trzeba robić, gdzie się meldować, komu pokazywać, etc. posiadając pojazd właśnie tak zarejestowany. Wszystko to są Bajki. Pojazd zarejestrowany na żółte tablice, jako zabytkowy, czy wpisany do ewidencji zabytków, powiniem być otoczony przez właścicela należytą opieką. Można i powinno się go normalnie eksploatować.

Rozbiórka, ocena i naprawa

Idealnie byłoby, gdybyś na czas remontu miał jedno, stałe miejsce, w którym rozbierzesz pojazd, dokonasz niezbędnych napraw i złożysz go spowrotem. Dokładnie sfotografuj pojazd, a następnie każdą część, którą wymontujesz. To bardzo ułatwia późniejsze prace związane z malowaniem, pasowaniem i kompletowaniem. Przy każdej przeprowadzce zginie Ci jakiś detal. Nie ma na to siły. Tak poprostu się dzieje. Rozbierając pojazd segreguj części. Na te nadające się do wykorzystania, te brakujące i te wyeksploatowane. Zrób sobie spis bo za trzy miesiące nie będzesz wiedzieć co miałeś na myśli kwalifikując daną część. Kardynalna zasada - nic nie wyrzucaj choćby było tylko szczątkiem części. Czasem bez tego nie odtworzysz koloru, kształtu, materiału, z którego była wykonana oryginalnie. Możesz w skrajnych przypadkach zapomnieć o jej istnieniu i nie założyć jej przy montarzu. Co zrobisz kiedy zapomnisz o części skrzyni biegów a silnik będzie złożony? Zwróć uwagę na nawarstwienia czyjli wprowadzone modyfikacje i "usprawnienia" dokonane przez poprzedników użytkujących pojazd. Pamiętaj, że kiedyś tym pojazdem ktoś jeździł na codzień. Przy użyciu skromnych środków i prawie niedostępnych w Polsce cześci musiał, bo nie miał innej alternatywy, utrzymać pojazd w stanie nadającym sie do jazdy. Jeżeli Twój pojazd pochodzi sprzed II Wojny a jeszcze w dodatku jest pojazdem niemieckim to ilość nawarstwień może być całkiem spora. O oryginalnych częściach w powojennej Polsce nikt nawet nie marzył. Ponadto pojazdy te, z reguły zdobyczne nie były zbyt sznowane, a do końca lat 60 - tych a ja bym zaryzykował, że do połowy 70 - tych, stanowiły podstawowe narzędzia komunikacji kołowej. Poza nawarstwieniami ich stan techniczny jest słaby. Warto ustalić takie nawarstwienia i powrócić do oryginalnej konfiguracji. Oczywiście czasem jest to niemożliwe bo np. w danym modelu i roku produkcyjnym montowano różny osprzęt. Warto jednak poświęcić trochę energii i zbliżyć się do oryginału. Jeżeli sam nie czujesz się na siłach, powierz ten etap specjalistom.

Składanie

To zdecydowanie najprzyjemniejsza część restauracji pojazdu. Ja porównuję ten etap do układania puzli. Warto wtedy spojrzeć na zdjęcia wykonane przed i w trakcie rozbiórki :) Dobrze wykonane na etapie rozbiórki zdjęcia i notatki będą teraz procentować. Pamiętaj o hamulcach. Stare okładziny choćby wygądały zadowalająco nie mają swoich właściwości. Trzeba je wymienić. Na tym etapie powinny już być założone na szczęki. Jeżeli chcesz jeździć zmień opony bo na kilkudziesięcioletnich oponach nie jeździ się. Jest to poprostu niebezpieczne. Jeżeli pojazd ma być ozdobą salonu w Twoim domu to możesz użyć opon z epoki.

KONTAKT Z MOTORENOVA

Nasz adres

Kąty Węgierskie k. Legionowa

504-146-164

kontakt@motorenova.com